Onze medewerkers over werken bij KMM groep
KMM Groep laat bedrijven én mensen groeien. Wij bestaan uit 26 bedrijven, verdeeld over 4 krachtige labels, waaronder het label Prosu.
Prosu is hét marketing en media label binnen de groep. Vanuit een ijzersterke combinatie van marketing, data en media helpen zij merken groeien – van strategie tot uitvoering. Onder het Prosu label vallen twee bedrijven: MixCom en Prosu. MixCom maakt als fullservice marketing- en communicatiebureau merken zichtbaar. Dit doen ze door strategie, creatie, marketing én development in te zetten. Prosu is een allround uitgeverij gespecialiseerd in data, media en bereik binnen de sectoren Agri en Cleaning.
Jolien Reinders vertelt over haar baan als Teamlead Marketeer.

Jolien Reinders
Werkzaam bij: MixCom
Label: Prosu
Functie: Teamlead Marketeer
Jolien werkt als Teamlead Marketeer. Samen met haar team voert zij marketingactiviteiten uit voor verschillende bedrijven.

Hoe ben je terecht gekomen bij MixCom?
Ik zocht naar een volgende stap die ik kon maken als marketeer: niet alleen van de inhoud maar ook in het leidinggeven aan een team. Toen ik de vacature voor Teamlead Marketeer bij MixCom zag trok vooral het mooie klantportfolio mijn aandacht. Inmiddels mag ik samen met mijn team van drie collega’s werken met merken zoals Colgate en Palmolive.
Wat is er zo leuk aan werken bij MixCom?
Mijn werk is erg gevarieerd: zowel in klanten als in taken. Voor de ene klant pakken we grote marketingtrajecten op, voor de andere klant pakken we juist de wat kleinere trajecten op. Van social postings, tot advertising, tot marketingstrategie. Iedere dag ziet er anders uit. En dat is hetgeen wat ik leuk vind: gevarieerd werk waar ik iedere dag weer iets nieuws leer in een fijne en open werkomgeving. Bij MixCom hangt een open en toegankelijke sfeer, waarin iedereen zichzelf kan zijn. De organisatie is plat, waardoor je makkelijk contact legt met collega’s op alle niveaus. Er wordt op een gelijkwaardige manier samengewerkt, en dat maakt de communicatie heel prettig en helder — zonder dat het aan professionaliteit ontbreekt.
Wat ik persoonlijk erg waardeer, is de ruimte die je krijgt om initiatief te nemen. Er is veel vertrouwen, en zolang je een goed plan hebt, krijg je de vrijheid om het zelf uit te voeren. Het voelt soms echt alsof je binnen MixCom je eigen stukje van het bedrijf runt. Die vrijheid stimuleert creativiteit, eigenaarschap en betrokkenheid. Voor mij maakt dat het werken hier niet alleen prettig, maar ook motiverend en inspirerend.
Management Development Programma
Dit is mijn eerste leidinggevende functie, soms is dan ook nog wat wennen en zoeken. Na een gesprek met mijn leidinggevende over waar ik mij nog in verder in wilde ontwikkelen kwam het Management Development Programma in beeld. Dit Programma wordt vanuit KMM groep aangeboden aan leidinggevenden om hun management- en leiderschaps vaardigheden verder te ontwikkelen.
Overigens ook leuk om te vertellen dat ik zelf ook training geef aan verschillende klanten en collega’s. Zo heb ik een tijdje geleden bij het Management Trainee Programma (voor young professionals) samen met een aantal andere collega’s een training gegeven over Marketing. Het enthousiast maken van jong talent over het marketing vakgebied geeft mij energie. Bij marketing wordt snel gedacht aan het maken van een poster of een blog, terwijl marketing zoveel meer is dan dat.
Wat wil je meegeven aan mensen die dit interview lezen en overwegen om te solliciteren?
Kies in eerste instantie voor een bedrijf dat past bij jouw waarden, ambities en cultuur. De holding biedt dan een mooie aanvulling: het geeft je meer mogelijkheden en kansen om jezelf écht verder te kunnen ontwikkelen op lange termijn.
Wil jij ook aan de slag bij een van onze bedrijven?
Bekijk onze openstaande vacatures hier
Meer weten over Prosu? Kijk op Prosu – KMM Groep